close

情緒和感情常是人生中的挑戰,


人往往會在情緒之海浮沉之後希望有一個靠岸的歸屬。


我衷心希望自己和所有的人都找到幸福和快樂。


IMG_3194 modified   


慈心觀是一個祈禱自己能夠心中充滿愛,


自由自在地享受真正的快樂美麗祈禱


分享一個經由一行禪師Thich Nhat Hanh 修正過的版本:


May I be peaceful, happy, and light in body and spirit.


May I be safe and free from injury.

May I be free from anger, afflictions, fear, and anxiety

May I learn to look at myself with the eyes of understanding and love.

May I enable to recognize and touch the seeds joy and happiness in myself.

May I learn to identify and see the sources of anger, craving and delusion in myself.

May I Know how to nourish the seeds of joy in myself every day.

May I be able to live fresh, soild, and free.

May I be free from attachment and aversion, but not be indifferent.

 

也有中文的精簡版


願我沒有危難

願我沒有內心痛苦

願我沒有身體病痛

願我永遠保持快樂

分享美麗的祈禱,無關於宗教,


大家在心裡不平靜時或許坐著聽一下音樂念一下這美麗的祈禱文,


願我們很快再找回內心的平安和喜樂

 

  

arrow
arrow
    全站熱搜

    Orca 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()